Eerste fiets in Nederland met het
frame ontworpen rondom het slot

Traditionele fietsen worden gestolen doordat ze een los slot aan het frame hebben.
Slot kapot is fiets weg.
MyBike is slim tegen diefstal omdat het robuuste frame volledig ontworpen is rondom het slot. Zodra MyBike is vergrendeld zit het slot volledig in het frame geïntegreerd en duurt de diefstal minimaal 3 keer langer dan diefstal van een traditionele fiets met een ART gekeurd slot. Hierdoor is MyBike niet interessant voor diefstal en zal er gekozen worden voor het stelen van een traditionele fiets.

Ik ben overtuigd... Ik wil er een Meer info over: Snel en 3X beveiligd

Super Snel 3 keer vergrendeld

Het meegeleverde MyBike beugelslot zorgt met 1 sleutel en één handeling van enkele seconden dat de fiets 3 keer vergrendeld staat.
Hieronder staan de stappen beschreven en zal duidelijk worden waarom deze fiets niet gestolen wordt. Te veel moeite, tijd en gereedschap.

1ste slot

Vergrendeld aan de vaste wereld

Gebruik het meegeleverde MyBike beugelslot en zet de fiets aan een paal of een fietsenrek (dit noemen wij de vaste wereld, iets wat vast staat en niet verwijderd kan worden). Zodoende kunnen de “bad guys” niet je fiets meenemen in een busje om thuis met alle tijd en geweld het slot te slopen. Het sterke slot kan alleen maar met luidruchtige elektrische gereedschap opengebroken worden wat tijdens de daad voor veel geluid, spektakel en lichtshow zorgt. Hierdoor is het beugelslot het minst interessant om open te breken en zal er voor een makkelijker slot gekozen worden. 

2de slot

Het wiel is geblokkeerd

Wordt de uitdaging toch aangegaan dan kan na de eerste blokkade het wiel nog niet draaien, dus mochten de bad guys de paal kapot weten te maken of toch het slot hebben open gebroken, dan zullen ze alsnog de fiets moeten optillen om hem te verplaatsen. Dit houden ze even vol maar niet al te lang. Om het wiel te laten draaien zullen ze het slot op een tweede plek moeten aanvallen omdat de beugel een vierkante staaf heeft. Zie hieronder meer uitleg over het vierkante staaf principe.

Uitleg vierkante staaf

3de slot

De trappers zijn geblokkeerd

Mochten de eerste twee blokkades met veel geweld en tijd ontmanteld zijn dan komen ze aan bij de moeilijkste blokkade. Het slothuis zit namelijk nog vergrendeld in het frame en zorgt ervoor dat de trappers niet rond kunnen draaien. Om dit deel aan te vallen moet het frame kapot gemaakt worden. Dit zal niet gebeuren omdat de fiets dan niet meer bruikbaar wordt. Dan komen ze er achter dat alle extra moeite voor niks is geweest. Zo zullen ze in de toekomst een andere fiets pakken in plaats van een MyBike

Ultra sterk en slim ontworpen beugelslot.

De praktijk heeft bewezen dat beugelsloten (ook wel bekend als U-sloten) het minst vaak opengebroken wordt omdat deze alleen maar kapot gemaakt kan worden door gebruik te maken van luidruchtige, aandacht trekkende en zwaar elektrisch gereedschap.
Bij MyBike gooien we er nog wat extra slimheid bovenop door gebruik te maken van een beugelslot met een geharde vierkante shaft.
Traditionele U-sloten maken gebruik van een ronde schaft. Deze zijn nadat ze open geforceerd zijn rond te draaien zodat deze van de vaste wereld zoals een paal verwijderd kan worden. Door gebruik te maken van een vierkante shaft kan deze na 1 keer open breken nog niet draaien en zal het slot op minimaal een tweede plek kapot gemaakt moeten worden. Dit zorgt ervoor dat het minimaal twee keer zo lang duurt voordat het slot opengebroken is.
Als iemand al zoveel energie gestoken heeft in de fiets los te krijgen van de vaste wereld, zal hij hierna nog steeds de fiets niet kunnen gebruiken dankzij het 3de vergrendelingsmechanisme.
Het derde mechanisme zorgt ervoor dat de trappers niet kunnen draaien doordat er nog een deel van het slot zich in het frame bevindt.

Na een tweede forcering kunnen de trappers nog niet draaien en dient het slothuis alsnog verwijderd te worden wat hele andere problemen voor de bad-guy met zich mee brengt. 

Handig... Ja hoor ik wil hem ook! Meer info over: Eigen stijl bedrukken van het frame